علی جون
علی جون

نگاه کارشناسانه به تبلیغ حاشیه ساز سریال حسن فتحی

نگاه کارشناسانه به تبلیغ حاشیه ساز سریال حسن فتحی

به گزارش علی جون، حسن فتحی چند سالی را به کارگردانی سریال تاریخی «جیران» گذراند و بعد از فراز و نشیب های ابتدایی که این پروژه به لحاظ انتشار و مناقشه بر سر مالکیت ادبی هنری از سر گذراند، به ساخت «ازازیل» برای شبکه نمایش خانگی مشغول شد؛ پروژه ای که باآنکه هنوز زمان انتشارش مشخص نشده ولی اکنون با حاشیه هایی از جنس دیگر روبرو شده است.


به گزارش علی جون به نقل از ایسنا، بهرنگ علوی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ به تازگی سلسه استوری هایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر نمود که باعث ترس و نگرانی برخی از کاربران شد اما سرنخ قضیه از کمپین تبلیغاتی سریال «ازازیل» ـ تازه ترین ساخته حسن فتحی ـ سریالی که در ژانر وحشت ساخته شده است، سر درآورد. با وجود این که پیش تر هم نمونه هایی از این دست تبلیغات در آثار سینمایی و در نمایش خانگی شاهد بودیم، این دفعه هم این جنس تبلیغات در فضای مجازی با حاشیه مواجه گردید.

ماجرا چه بود؟

ماجرا از این قرار بود که چند روز قبل بهرنگ علوی ادعا نمود به خودرواش حمله شده است. وی در این فیلم کوتاه درحالی که وحشت کرده شیشه شکسته ماشینش را نشان داده است و می گوید نمی داند چه کسی این کار را کرده است. وی در ادامه عروسکی سفید و پارچه ای را درون ماشینش نشان داده است که در دستان عروسک یادداشتی قرار دارد که روی آن جملاتی تهدیدآمیز نوشته و آدرسی قرار داده شده است. او می گوید هرطور که شده این ماجرا را پیگیری می کند و به آدرسی که در نامه قرار دارد خواهد رفت. چند روز بعد داستان ادامه پیدا کرد و علوی در فیلم جدیدی اعلام نمود طبق آدرسی که در نامه بود با دوستش به کلاردشت آمده تا پشت پرده ماجرا را کشف کند. وی در فضایی وهم آلود به عمارتی ترسناک می رسد و پس از انتشار این فیلم بود که خبری در رابطه با ناپدید شدن بهرنگ علوی انتشار یافت، خبری که رنگ و بوی واقعی داشت اما در واقع یکی از تیرزهای تبلیغاتی سریال ازازیل بود.

واکنش حسن فتحی به تبلیغ متفاوت سریال «ازازیل»

با این وجود حسن فتحی در واکنش به اقدام حاشیه ساز بهرنگ علوی برای تبلیغ سریال «ازازیل»، نسبت به این ماجرا ابراز بی اطلاعی کرد و تاکید داشت که اساساً احتیاجی به این دست از تبلیغات نمی بیند.
حسن فتحی در واکنش به کمپین تبلیغاتی پرحاشیه این سریال که توسط بهرنگ علوی اجرا شد، این گونه واکنش نشان داد: بارها در گفتگو با همکاران و رسانه ها بر این نکته تاکید کرده ام که جنس تبلیغات رسانه ای پلت فرم ها باید با شرایط روحی و ذهنی جامعه منطبق و همسنگ باشد، از ماجرای تبلیغی پیش آمده تا دیشب کاملا بیخبر بودم و اساساً احتیاجی به این دست از تبلیغات نمی بینم؛ عطر آن ست که خود ببوید نه آن که عطار بگوید!


نگاه کارشناسی به ماجرای تبلیغ سریال حسن فتحی

با این وجود خبرنگار ایسنا با یک کارشناس حوزه تبلیغات، در رابطه با این کمپین های تبلیغاتی گفت و گویی داشته است و نظر او را در رابطه با به کارگیری این جنس از تبلیغات که در دنیا معمول است، جویا شده است.
میثم میرزایی ـ طراح تبلیغات فیلمها و سریال های نمایش خانگی و همینطور رئیس انجمن تبلیغات سینما ـ در گفت و گویی با ایسنا به خصوصیت های چنین تبلیغاتی که در دنیا معمول است اشاره نمود و در توضیحاتی در رابطه با طراحی کمپین های تبلیغاتی در ایران اظهار داشت: طراحی کمپین های تبلیغاتی جهت عرضه محصولات فرهنگی و هنری در دنیا کاری مرسوم و قابل توجه است. کمپین هایی با هزینه های بالا جهت معرفی محصول و جذب تماشاگر که معمولاً در زمان تولید طراحی می شود.
این طراح تبلیغاتی اضافه کرد: در ایران هم کمپین هایی جهت جذب مخاطب طراحی شده که به غیر از چند مورد محدود، مابقی معمولاً تجربه های ناموفقی بودند. توجه به فرهنگ و باورهای مخاطب و هدف گذاری و برنامه ریزی جهت جذب مخاطب هدف و همینطور استفاده از جامعه شناسان، روانشناسان و افراد متخصص در حوزه های جذب مخاطب سبب موفقیت کمپین ها در دنیاست که در ایران متاسفانه به این موارد توجهی نمی شود و برای همین هم نتیجه معکوس خواهد داشت.




منبع:

1403/10/20
09:49:41
5.0 / 5
19
تگهای خبر: بازی , برنامه , تلویزیون , داستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
علی جون - سرگرمی و طنز