سازمان تامین اجتماعی اعلام كرد؛
ضوابط بیمه ای نیروی كار ایرانی اعزامی به خارج از كشور
سازمان تامین اجتماعی ضوابط بیمه ای نیروی كار ایرانی اعزامی به خارج از كشور را اعلام نمود.
به گزارش علی جون به نقل از مهر، سازمان تامین اجتماعی بمنظور بیمه کارکنان ایرانی دارای گواهینامه شغلی که در رابطه با اجرای قراردادهای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور اعزام می شوند، حق بیمه قراردادها را برمبنای صورت مزد یا حقوق ماهیانه کارکنان محاسبه و مفاصاحساب قرارداد و یا پیمان را صادر می کند. برمبنای بخشنامه صادر شده از طرف مصطفی سالاری، کارکنان شاغل در قراردادهای صدور خدمات فنی به خارج از کشور از مزایای قانون تامین اجتماعی بهره مند می شوند. بر طبق این بخشنامه قراردادهای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور مشتمل بر پیمان هایی است که در جهت ارائه خدمات طراحی، مدیریت، تدارک یا طراحی و ساخت توسط شرکت های ایرانی به متقاضیان خارج از کشور منعقد می شود، بدین سبب شعب تامین اجتماعی بابت هر پروژه در شعبه محل استقرار دفتر مرکزی کارفرما، پرونده تشکیل و با ستاندن مدارک و مستندات مربوط به کارکنان اعزامی، نسبت به دریافت فهرست حقوق و دستمزد و حق بیمه آنان اقدام می کنند. مقاطعه کاران موضوع این قانون مکلفند صورت مزد و حقوق کارکنان دفتر مرکزی خودرا کماکان طبق مقررات تامین اجتماعی تهیه و به انضمام حق بیمه مقرر، به صورت جداگانه به شعبه تسلیم و پرداخت کنند. اشخاص حقوقی که در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران مبادرت به ثبت شرکت کرده و از نیروی کار ایرانی جهت انجام فعالیت بهره می گیرند، می توانند کارگران ایرانی خودرا بمنظور برخورداری از پوشش بیمه ای تامین اجتماعی در چارچوب بیمه ایرانیان خارج از کشور به شعب این سازمان معرفی کنند. با توجه به این که تنظیم گزارش حادثه به سبب قوانین کار و تامین اجتماعی به عهده کارفرما یا مسئول کارگاه است، پس کارفرما به استناد قانون کار و قانون تامین اجتماعی موظف است کلیه حوادث ناشی از کار بیمه شدگان مشمول (نیروی کار ایرانی اعزام به خارج از کشور) را سریعاً و در مهلت مقرر قانونی به صورت کتبی به همراه مدارک مشروحه ذیل به شعبه تامین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه گزارش و اعلام کند: الف - تکمیل فرم گزارش اعلام حادثه ب - اصل و تصویر گواهی کارفرما در خصوص اشتغال بیمه شده در کشور متبوع به همراه قراردادهای مربوطه ج - گواهی اشتغال به کار صادره درباب بیمه شده یا تصویر برابر اصل شده آن از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی د - تصویر برابر اصل شده اوراق گذرنامه بیمه شده ه - تصویر برابر اصل شده گزارش مقامات ذیصلاح کشور مربوطه در خصوص تأیید جزئیات وقوع حادثه شامل: درج مشخصات فرد حادثه دیده، تاریخ وقوع حادثه، محل دقیق حادثه، علت حادثه، نتیجه حادثه، میزان قصور افرادی که در بروز حادثه دخیل بوده اند (حسب گزارش مراجع ذی صلاح) و سایر مدارک مرتبط و - تصویر برابر اصل شده مدارک پزشکی مراکز درمانی در کشور مربوطه ز - تایید کلیه مدارک یاد شده در بندهای (ه) و (و) از طرف نمایندگی سیاسی کشور جمهوری اسلامی ایران در کشور محل حادثه به همراه ترجمه رسمی آن ارائه کلیه تعهدات قانونی به این قبیل از بیمه شدگان همانند سایر بیمه شدگان الزامی موضوع قانون تامین اجتماعی خواهد بود که به هر عنوان در قبال انجام کار، مزد یا حقوق دریافت می کنند. درباب آن دسته از افرادی که در قالب ضوابط و مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور مبادرت به پرداخت حق بیمه می کنند، ارائه تعهدات قانونی مطابق بخشنامه اجرائی مربوطه خواهد بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون