علی جون
علی جون
گفت وگو با مهدی هاشمی ـ تهیه كننده باسابقه برنامه های ورزشی

اجرای تکنیک برنامه یورو ۲۰۲۴ توسط نخبه های شریف

اجرای تکنیک برنامه یورو ۲۰۲۴ توسط نخبه های شریف

به گزارش علی جون، تهیه کننده «یورو ۲۰۲۴» که با اغلب مجریان تلویزیون در شبکه سه سیما همکاری داشته و اینروزها شاهد برنامه هایی از این مجریان در فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی هستیم، در رابطه با ی این که آیا رقابتی در این حوزه وجود دارد؟ معتقد است: بازی های جام جهانی و همینطور یورو در این سطح به قدری ظرفیت دارد که همه باید به آن بپردازند و بحث رقابت نیست، بلکه جذابیت دارد که از زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی و زوایای دیگر به این بازی ها پرداخته شود.


به قول هاشمی یکی از خصوصیت های این دوره از برنامه «یورو ۲۰۲۴» این بود که از یک تکنیک ویژه رونمایی گردید و آن این که صحنه های حساس بازی از دید بازیکن برای نخستین بار به نمایش درآمد.
مهدی هاشمی، تهیه کننده برنامه های ورزشی شبکه سه سیما که اینروزها تهیه برنامه «یورو ۲۰۲۴» را بر عهده دارد، در گفت و گویی با ایسنا شرکت کرد و در رابطه با ساخت این برنامه، نحوه انتخاب مجریان برنامه، استفاده از روشهای فنی ویژه که در این دوره از پخش رقابت های لیگ ملت های اروپا اتفاق افتاده، تلاقی برنامه با دو مناسبت ملی و مذهبی، استفاده از گزارشگران جدید و همینطور ماجرای غیبت محمدرضا احمدی و محمدحسین میثاقی و جزئیات دیگر از چگونگی ساخت «یورو ۲۰۲۴» و همینطور مقدمات ساخت ویژه برنامه بازی های المپیک به گفتگو پرداخت.





از تلاقی یورو ۲۰۲۴ با انتخابات تا رونمایی از یک تکنیک ویژه در تلویزیون
هاشمی ضمن اشاره به پوشش این دوره از برنامه لیگ ملت های اروپا و تلاقی آن با دو مناسبت ملی و مذهبی مهم توضیح داد: کنداکتور این دوره از بازی ها به علت تلاقی با دو مناسبت ملی و مذهبی با تغییراتی همراه بود به صورتی که برخی آیتم ها به علت نبود زمان به پخش نرسیدند.
وی اظهار داشت: در این دوره ما تلاش کردیم مثل جام جهانی و دوره قبل یورو، از تمام ظرفیتهای گرافیکی، دکور و آیتم های مختلفی که شامل آیتم های سیاسی و اجتماعی بوده تا ستاره ها و آنالیزهای مختلف، طراحی هایی داشته باشیم و یکی از خصوصیت های این دوره از برنامه «یورو ۲۰۲۴» این بود که از یک تکنیک ویژه رونمایی گردید و آن این که صحنه های حساس بازی از دید بازیکن به نمایش درآمد.
هاشمی در رابطه با نحوه پیاده سازی تکنیک مورد اشاره، توضیح داد: این تکنیک بوسیله ی یک گروه داخلی و از فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه شریف پیاده سازی شد و خیلی هم مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و با وجود پیچیدگی فنی خاصی که داشت، برای نخستین بار است که در ایران اتفاق می افتد.
به قول وی این تکنیک نیازمند آن است که ورزشگاه ها استاندارد باشند و از سویی امکانات تصویری و جایگاه و آرایش مناسب باشند.
او در رابطه با پیاده سازی این تکنیک در ورزشگاه های ایران هم خاطرنشان کرد: در برخی از ورزشگاه های ایران امکان پیاده سازی این تکنیک هست و درحال بررسی آن هستیم.
هاشمی سپس ضمن اشاره به ساخت «یورو ۲۰۲۴» و شرایط تولید آن اظهار داشت: به لحاظ تجهیزاتی و فنی پیشبینی هایی که داشتیم در این دوره از بازی های یورو انجام شد و همین تکنیک که در این دوره مورد استفاده قرار گرفت را میتوان اظهار داشت که معدود کشورهایی هستند که آنرا پیاده سازی می کنند.
هاشمی همینطور از امکانات این دوره از پخش ویژه برنامه «یورو ۲۰۲۴» به بحث (ای آر) و ارزش افزوده های تصویری، دکور متفاوت و ویدئووال برنامه اشاره کرده و اظهار داشت: تلاش شده از دیوار تصویر و ویدئو والی که تعبیه شده، داده های مختلفی به مخاطب بدهیم و حتی با زمان کمی هم که داریم اطلاعات مفیدی را برای کسانی که علاقه مند هستند از ستاره های تیم و مربیان و داوران و هر فکتی که نیاز داشته باشند را با وجود میز خبر به سمع و نظر مخاطب برسانیم.
مهدی هاشمی ـ تهیه کننده برنامه های ورزشی

1403/04/19
15:06:54
5.0 / 5
258
تگهای خبر: استاندارد , بازی , برنامه , تلویزیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
علی جون - سرگرمی و طنز