تلویزیون برای انتخابات مناظره دارد
به گزارش علی جون، ویژه برنامه های تلویزیون در روزهای انتخابات، تلفیقی از برنامه های زنده و ضبطی است که مناظره نامزدها را هم شامل می شود.
به گزارش علی جون به نقل از ایسنا، ستاد انتخابات صداوسیما در کنار اعلام خبر بالا همینطور از اختصاص یک کانال ویژه برای پخش برنامه های زنده و ضبطی به هر یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اطلاع داده است که در فضای مجازی فعالیت می کند.
ضمن این که همانند دوره های گذشته تولید و پخش دو مستند ۳۰ دقیقه ای تلویزیونی برای هر نامزد، در کنار برنامه رو به دوربین با هدف اعلام برنامه های استانی در دستور کار است.
قرعه کشی برنامه های تبلیغاتی نامزدها در صداوسیما هم بلافاصه بعد از اعلام لیست نهایی انجام خواهد شد.
متن اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات صداوسیما که موارد بالا را شامل می شود، بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به استحضار مردم شریف ایران می رساند به دنبال سانحه غم انگیز شهادت رئیس جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، فورا ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد فورا طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تأمین بسترهای لازم برای تبلیغات نامزدهای محترم، موارد زیر را مصوب کرد:
۱. قرعه کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه های تبلیغات رادیو و تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فورا بعد از اعلام لیست نهایی نامزدهای محترم با حضور نمایندگان آنها در سازمان صداوسیما برگزار می شود.
۲. برنامه های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره های پیشین تلفیقی از برنامه های زنده و ضبطی همچون مناظره خواهد بود.
۳. ستاد انتخابات سازمان همینطور یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه های زنده و ضبطی به هر یک از نامزدها اختصاص خواهد داد.
۴. هر یک از نامزدهای محترم می توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه ای و دو مستند رادیویی ۳۰ دقیقه ای برای پخش در شبکه های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند.
۵. ستادهای تبلیغاتی هر یک از نامزدها همینطور می توانند دیدگاه های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان ها را برای پخش در شبکه های صداوسیمای استان ها در چارچوب یک برنامه به صورت رو به دوربین به تعداد استان ها تهیه کنند.
۶. با توجه به این که برپایه قانون، نظارت بر برنامه های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدها شامل ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه های ضبط شده نامزدها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می شود، تحویل این کمیسیون شود.
بر مبنای ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، بنابراین موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در اولین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد عنوان شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید.
ستاد رسانه ملی همینطور مصوب کرد گروههای برنامه ساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامه های تلویزیونی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامه های مناظره، میزگرد و گفتگو استفاده و برنامه ریزی کند.
جزئیات برنامه های ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظره ها و میزگردها و هم سایر برنامه های زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون