فراخوان بیست ویکمین جشنواره ملی رسانه های ایران
علی جون: معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نموده است ˮبا هدف ارج نهادن به تلاش ها و کارهای اصحاب رسانه و ایجاد رقابت سالم در امتداد ارتقای استانداردهای رسانه نگاری در کشور، جشنواره ملی رسانه های ایران (جشنواره مطبوعات) را برگزار می نماید.ˮ
به گزارش علی جون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جزییات فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه های ایران به شرح زیر است:
"با بروز تحولات گسترده و ایجاد پدیده ها و فناوری های نو در حوزه ارتباطات اجتماعی در دهه گذشته و بسط و تعمیق دامنه کارهای رسانه ای به ویژه در بستر فضای مجازی و ظهور رسانه های خرد و انسان رسانه ها، اهمیت تعامل، هم افزایی و بروزرسانی تجربه ها و دانش رسانه ای دوچندان شده است. یکی از با اهمیت ترین پیامدها و تاثیرات تحول اخیر در ساحت رسانه، پیچیدگی تشخیص اخبار واقعی از اخبار جعلی برای مخاطب است. چاره این چالش بزرگ، بازگشت مرجعیت به رسانه های حرفه ای با حفظ ملزومات رسانه های مدرن است که این مهم جز با همدلی و هم افزایی همه رسانه های کشور امکان پذیر نخواهد بود.
در رقابت گسترده ای که میان انواع رسانه ها با کارکردهای متنوع در ایرانِ امروز وجود دارد، رسانه ای که عمیق ببیند، ظریف روایت کند و در مرز واقعیت حرکت نماید، می تواند اثرگذار و جریان ساز باشد. این نقطه عطفی است که رسانه های حرفه ای را از انبوه رسانه های خرد و بی نام و نشان متمایز می کند.
دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه های ایران با استعانت از درگاه خداوند و با مشارکت نهادهای تخصصی، صنفی و دانشگاهی در عرصه رسانه، این رویداد بزرگ را با درنظر گرفتن تحولات فوق الذکر و بعد از یک وقفه ۱۰ ساله برگزار می نماید.
از تمامی روزنامه نگاران فرهیخته و اصحاب رسانه، مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و فعالان رسانه های اجتماعی دعوت می شود آثار خودرا که از تاریخ اول فروردین ماه ۱۴۰۱ تا پایان مهلت فراخوان یعنی هفتم تیرماه ۱۴۰۲ تولید و منتشر نموده اند، بر طبق قالب ها، بخش ها و موضوعات ذیل به دبیرخانه جشنواره بوسیله سامانه ارسال نمایند.
• اهداف جشنواره:
۱- ارج نهادن به تلاش ها و کارهای اصحاب رسانه در برخورد با جنگ ترکیبی
۲- تشویق حرفه ای گری در رسانه های سراسری، استانی و منطقه ای
۳- هم افزایی و همدلی در خانواده بزرگ رسانه های ایران
۴- ایجاد رقابت سالم بمنظور ارتقای استانداردهای رسانه نگاری
۵- شناسایی و معرفی استعدادهای رسانه ای
۶- تقویت مرجعیت رسانه های داخلی
۷- تقویت جریان نقد مصلحانه در رسانه ها
• رسانه های واجد شرایط:
چاپی: روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه
برخط: خبرگزاری ها، پایگاه های خبری
رسانه های اجتماعی: اطلاعات و اخبار انتشار یافته در زمینه های مختلف رسانه های اجتماعی شامل کانال، صفحه مجازی (بلاگ ها و میکروبلاگ و... ) و رسانه های کاربرمحور
• سطح جشنواره:
رسانه های سراسری
رسانه های استانی
• قالب های جشنواره برای رسانه های برخط و چاپی:
سرمقاله، مقاله و یادداشت
خبر
مصاحبه
گزارش
تیتر
طنز
عکس: تک عکس، گزارش تصویری
گرافیک: صفحه آرایی، جلد، صفحه اول، تصویرسازی و نقاشی دیجیتال، طرح، اینفوگرافیک، داستان مصور، کاریکاتور
چندرسانه ای: گزارش ویدئویی، محتوای صوتی، انیمیشن(پویانمایی)، موشن گرافیک
ترجمه آثار: از فارسی به سایر زبان ها و بالعکس
• قالب های جشنواره برای رسانه های اجتماعی:
متن بر بستر رسانه های اجتماعی
صوت بر بستر رسانه های اجتماعی
تصویر بر بستر رسانه های اجتماعی
• بخش ویژه:
نقد مصلحانه(جایزه مرحوم دکتر عماد افروغ)
تبیین و روشنگری ماهیت اخبار جعلی
• جایزه ویژه:
انسان رسانی
خبرنگار تحقیقی
• شرایط و مقررات شرکت در جشنواره:
تمام رسانه های فعال و محتواهای رسانه ای انتشار یافته در زمینه های مختلف شامل چاپی، بر خط و رسانه های اجتماعی در قالب مقررات کشور می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.
آثاری که در بازه زمانی مورد اشاره (اول فروردین ۱۴۰۱ تا هفتم تیرماه ۱۴۰۲) در رسانه های فوق الذکر انتشار یافته اند می توانند در جشنواره شرکت نمایند.
هر شرکت کننده می تواند تنها در ۲ بخش و در هر بخش ۲ اثر را ارائه کند.
در بخش تیتر، ارائه متن کامل اثر الزامی است.
آثار می بایست دارای شناسنامه (لگوی نشریه، تاریخ انتشار/ و در خبرگزاری ها دارای آدرس اینترنتی و تاریخ باشد)
برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر منتشرشده به دبیرخانه جشنواره هستند (آثار فاقد نام نویسنده یا دارای نام نویسنده مستعار در صورت راهیابی به مرحله نهایی باید تاییدیه کتبی (مهر و امضاء) مدیر مسئول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری را ارائه نمایند.
- آثار باید با فونت خوانا ارائه شود و آثار ناخوانا از رقابت حذف خواهند شد.
جشنواره حق استفاده تبلیغاتی و هنری؛ شامل چاپ در نمایشگاه جانبی، تبلیغات شهری و رسانه ای از اثار ارسالی را دارد.
• ثبت نام
پروسه ثبت و ارسال آثار بوسیله سامانه http: //rasaneh.pressfestival.ir/ به انجام می رسد.
• تقویم برگزاری
آخرین مهلت ارسال آثار: ۷ تیر ۱۴۰۲
تاریخ اعلام نتایج و قدردانی از برگزیدگان: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ (روز خبرنگار)"
منبع: alijoon.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون