نگاه تشریفاتی به رویداد ملی طراحی برای کودک نداریم
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اظهار داشت: نگاه ما به رویداد ملی طراحی برای کودک، به هیچ وجه تشریفاتی و مقطعی نیست.
به گزارش علی جون به نقل از مهر، نشست مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با تعدادی از اساتید دانشگاه های کشور و طراحان صنعتی جهت هم اندیشی و گفتگو درباره افزایش حوزه تاثیر دستاوردهای جشنواره طراحی برای کودک برگزار گردید. حمیدرضا علیان زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اینکه یکی از اهداف این نشست، تعامل و هم افزایی با صاحبنظران و اساتید طراحی صنعتی ایران به منظور تحقق حداکثری اهداف نخستین جشنواره طراحی برای کودک است اظهارداشت: جهت گیری و نگاه کلی ما به این رویداد ملی این است که در صورت تداوم اقبال خبرگان و ایده پردازان عرصه طراحی صنعتی، میتوان امید داشت که در زنجیره نیازها و ملزومات زندگی در خانه ها و خانواده های ایرانی تغییرات ملموس و محسوسی به نفع افزایش امید به زندگی در یک محیط آرام و ایمن اتفاق خواهد افتاد. وی با تاکید براینکه به هیچ وجه نگاه تشریفاتی به این رویداد ملی نداریم و به نتایج حاصل از آن به شدت امیدوار هستیم اظهار داشت: باید بین افراد جامعه، صاحب نظران و صاحبان فکر و اندیشه در حوزه طراحی برای کودک نسبت به اهداف این رویداد مهم اجماع نظر ایجاد شود. علیان زادگان در ادامه با اشاره به اینکه در سالی که از جانب مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، از نتایج این رویداد ملی و ایده های دانش پایه حمایت ویژه خواهیم کرد. مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد با مروری بر اقدامات و فعالیتهای بنیاد در دوره جدید تصریح کرد: مأموریت های سلامت اجتماعی و امور در ارتباط با سلامت محرومان، پشتیبانی از جوانی جمعیت و همینطور عمران اجتماعی از مأموریت های جدید بنیاد در دور جدید فعالیتهای بنیاد است. علیان زادگان با اشاره به اینکه در مأموریت جدید بنیاد در دوره اخیر ۱۴۷ کار ویژه و پروژه تعریف شده است که به صورت ویژه پیگیری می شود اظهار داشت: این پروژه ها به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد و برای رصد بهتر آنها درحال طراحی سامانه جامع مدیریت یکپارچه پروژه های بنیاد هستیم. وی تصریح کرد: یکی از کار ویژه ها و پروژه هایی که در دوره تحول بنیاد تعریف شده است همین جشنواره طراحی برای کودک است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اینکه ریل گذاری های لازم برای پایش و داوری ایده ها و آغاز سریع فرایندهای حمایتی از ایده های برتر انجام شده است اظهار داشت: یکی از این ریل گذاری ها راه اندازی مرکز نوآوری جمعیت و خانواده در بنیاد و صندوق نوآوری اجتماعی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بودکه برای تعریف یا شناسایی و پشتیبانی از طرح های نوآورانه حوزه های جمعیت، خانواده و سلامت اجتماعی و کامل شدن چرخه راهبری کار ویژه ای مرتبط راه اندازی گردیده و در خدمت خروجی های این رویداد هم قرار خواهد گرفت و به همین جهت به لحاظ ساختاری و سازماندهی زیر ساختها را طراحی نموده ایم و به هیچ وجه برای پشتیبانی از ایده های منتخب هیأت داوران گرفتار وقفه یا غافلگیری نخواهیم شد. وی ضمن اشاره به این که در نشست با بنیاد ملی نخبگان و تفاهمات اولیه صورت گرفته پشتیبانی از طرح های نخبگان در حوزه های در رابطه با مأموریت های جدید بنیاد مورد تاکید قرار گرفته است اظهار داشت: در این تفاهمات به دنبال افزایش عمق و گستره خدمات بنیاد با استفاده از کالا و خدماتی که خروجی تحقیق و پژوهش نخبگان و شرکتهای دانش بنیان است خواهیم بود. علیان زادگان ضمن اشاره به نشست بعدی این رویداد که با حضور اصناف و صاحبان صنایع حوزه کودک برگزار می شود ابراز امیدواری کرد تا در دو هفته باقیمانده تا آخر مهلت ارسال ایده ها سایر فعالان این عرصه که هنوز ایده های خویش را به دبیرخانه جشنواره ارسال نکرده اند در این رویداد مهم ملی با ارسال طرح های خود مشارکت نمایند. در ادامه نشست، احمد عابدینی، دبیر جشنواره طراحی محصول کودک، بیان داشت: این جشنواره و سیاستگذاری اصلی که درباره آن انجام گرفت، ترکیبی از طراحی و مأموریت اصلی بنیاد است که در چارچوب این جشنواره نمود پیدا کرد که آثار و برکات بسیاری به دنبال خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه هم اندیشی با کارشناسان همواره راهگشا بوده است اظهار داشت: در این جشنواره به دنبال این هستیم که نقش طراحی صنعتی بسیار فراتر از این باشد ازاین رو، این رویداد طراحی شد که نتایج و خروجی آن کمک کننده خانواده ها در فرزندآوری و فرزندپروری باشد. این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقتی در خارج از منزل و در محیط عمومی، مادری برای حمل و جابجایی کالسکه کودک خود از پله یا عبور از خیابان احتیاج به کمک دارد در منزل هم این نیاز احساس می شود و اینجا طراحان صنعتی باید به کمک این مادر بیایند و با طرح ها و ایده هایی که می دهند فضای خانه را برای کودک مناسب سازی کنند. وی تصریح کرد: می خواهیم با برگزاری این جشنواره نگهداری از فرزندان را تسهیل نماییم و برای این کار باید فرایند طراحی محصول ها را با این رویکرد هدایت و راهبری نمائیم. در این جشنواره از طراحان کمک خواسته ایم که اگر ایده ای برای بازطراحی و طراحی محصولات برای کودکان یا خانواده های دارای فرزند دارند، ارائه نمایند تا محصولاتی تولید شود که برای نگهداری و سرگرمی فرزندان کمک کننده باشد. عابدینی اضافه کرد: در چارچوب جشنواره طراحی برای کودک به نهاد خانواده از جهت رشد و پرورش بهتر کودکان خود هم کمک می نماییم و با حمایت بنیاد پانزده خرداد در ادامه طی فرآیندی این ایده ها تبدیل به محصولاتی خواهند شد که این محصولات به خانه مردم راه پیدا کنند و در اختیار خانواده ها برای سهولت در امر فرزند پروری قرار خواهند گرفت. وی با اشاره به اینکه یکی از راههای تشویق غیر مستقیم خانواده ها به فرزند آوری کاهش هزینه آنهاست افزود: با کیفیت بودن هر یک از این محصولات در آپارتمان می تواند سبب بهبود وضعیت نگهداری کودکان شود برای مثال لباس و اسباب بازی باکیفیت می تواند برای خانواده های دارای سه فرزند مفید باشد چونکه میتوان از این اسباب بازی ها به مدت طولانی تری و برای چند فرزند بهره برد.* دبیر جشنواره طراحی محصول کودک با اشاره به اینکه از مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه ۲ هفته دیگر زمان باقی است که امیدواریم بیشترین حجم آثار در دو هفته پایانی به دبیرخانه برسد تا سریع تر کار داوری آثار آغاز شود. عابدینی خاطرنشان کرد: می توانیم با همفکری هایی که در طول برگزاری جشنواره انجام می دهیم پس از این رویداد شاهد این مورد باشیم که جایگاه طراحی صنعتی را در طراحی برای کودک به خوبی مشخص نماییم که در این حوزه لازم است دانشگاه ها هم پای کار بیایند و با انجام پروژه های تحقیقاتی در چارچوب رساله های دانشجویی نیاز خانواده ها و الزامات فرزندپروری در محیط های آپارتمانی را احصا و شناسایی کنند تا طراحان صنعتی متناسب با این نیازها محصولات خویش را طراحی و ارائه نمایند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون