علی جون
علی جون
دریافت تخفیف در قبال تحمل تبلیغ!

چاره جدید نتفلیکس برای عبور از بحران

چاره جدید نتفلیکس برای عبور از بحران

نتفلیکس که برای دومین بار در دو ماه گذشته به علت رکود و سوددهی کم، چندین نفر از کارمندانش را اخراج کرده، چاره هایی را برای عبور از این بحران در نظر گرفته است.


به گزارش علی جون به نقل از الجزیره، به نظر می آید سال ۲۰۲۲، سال خوبی برای شرکت نتفلیکس، غول تولید و پخش فیلم و سریال در سطح جهانی، نباشد.
نتفلیکس برای بار دوم در دوماهه اخیر اعلام نموده که کارمندانش را تعدیل کرده و چندین نفر از آنها را به خانه فرستاده است. این شبکه بزرگ، عذر بیشتر از ۳۰۰ نفر از کارمندانش در سراسر جهان را خواسته و آنها را اخراج کرده است.
۲۱۶ تن از این کارمندان در آمریکا، ۳۰ نفر در آسیا و اقیانوسیه، ۵۳ در اروپا، خاورمیانه و آفریقا و ۱۷ نفر در آمریکای لاتین مشغول به کار بوده اند.
نتفلیکس در اطلاعیه ای اعلام نموده است: «می دانیم که این دو دوره عملیات تعدیل و اخراج کارکنان، سبب نگرانی و بی اعتمادی شده اما ما می خواهیم در آینده به شکل جدی تری به کار بازگردیم و مبالغ هنگفتی را برای تولید محتوا سرمایه گذاری نماییم. در طول ۱۸ ماه آینده برنامه ما افزودن ۱۵۰۰ کارمند به نتفلیکس و رساندن تعداد کارمندان به بیشتر از یازده هزار تن است.»
سخنگوی نتفلیکس هم گفته است که اخراج کارمندان، به جهت افزایش هزینه های پخش در مقابل روند کند رشد درآمد است.
نتفلیکس در ماه می هم ۱۵۰ کارمند را به علت روند کند سوددهی، اخراج کرده بود و بدین ترتیب در خلال دو ماه ۴۵۰ تن از کارکنان نتفلیکس از کار بی کار شده اند.
این در شرایطی است که این شبکه پخش جهانی، حالا در یک میدان رقابتی بزرگ با حریفان سرسختی همچون «آمازون پرایم»، «اپل تی وی»، «دیزنی پلاس» و «اچ بی او» گیر کرده است.
نتفلیکس اعلام نموده در سه ماهه نخست سالجاری میلادی، ۲۰۰ هزار مشترک را از دست داده؛ این در شرایطی است که انتظار داشت تعدا مشترکانش را افزایش دهد.
از سوم ژانویه ۲۰۲۲، سهام نتفلیکس حدود ۷۰ درصد کاسته شده و در چند روز گذشته از ۵۹۷.۳۷ دلار به ۱۷۷.۳۹ دلار، رسیده است.
راه حل نتفلیکس برای عبور از بحران چیست؟
شرکت نتفیکس ضمن اشاره به این که ۱۰۰ میلیون خانواده این سرویس را به اشتراک می گذارند، اعلام نموده به دنبال راه هایی برای پیشگیری از اشتراک گذاری رمز عبور برای مشترکان است.


یکی از خصوصیت های شبکه های پخشی که حق اشتراک دریافت می کنند، این است که مشترکانشان مجبور نیستد تبلیغات را مشاهده کنند اما نتفلیکس می خواهد از این توانایی تا حدودی عبور کند و پخش تبلیغات را در دستور کار دارد. همینطور می خواهد حق اشتراک را کم کند.
تد ساراندوس ـ مدیر عامل نتفلیکس ـ گفته است: ما مشترکین زیادی را ازدست دادیم که می گفتند نتفلیکس برایشان گران است در حالیکه اهمیتی به پخش تبلیغات نمی دانند. او افزوده است: ما تبلیغات را به تنفیکس اضافه نمی نماییم بلکه دسته ای از تبلیغات ر ا برای کسانی که می گویند ما قیمت پایین تری را می خواهیم و مشکلی با تماشای تبلیغات نداریم، در نظر می گیریم.
به جز بحران نتفلیکس به نظر می رسد به صورت کلی رسانه در آمریکا و هم دیگر بخش های اقتصادی این کشور، تحت تأثیر ترس از رکودی است که بازارها را به سمت نزول سوق می دهد.




منبع:

1401/04/14
10:07:20
5.0 / 5
542
تگهای خبر: برنامه , خانواده , رسانه , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
علی جون - سرگرمی و طنز