علی جون
علی جون

حواشی استفاده از شفیعی کدکنی در یک تبلیغ عجیب

حواشی استفاده از شفیعی کدکنی در یک تبلیغ عجیب

علی جون: در چند روز گذشته یکی از برندهای پوشک بزرگسالان در اقدامی به استفاده از تصویر چهره های ادبی و هنری پرداخته و در انتهای مطالبش تبلیغات شرکت خودرا آورده که با اعتراض هایی همراه شده است.


به گزارش علی جون به نقل از ایسنا، شاید یکی از شگردهای تبلیغاتی استفاده از چهره های شناخته شده باشد برای اینکه مخاطب را وسوسه می کند اما استفاده نابجا و بدون رضایت شخص نتیجه معکوس دارد، به خصوص وقتی حس سو استفاده از آن چهره به شما دست بدهد.
در چند روز گذشته تصاویری گاه به طنز و گاه همراه با نقد در فضای مجازی دست به دست می شد که یکی از برندهای شناخته شده پوشک بزرگسالان در صفحه خود در اینستاگرام در اقدامی در هایلات استوری خود با عنوان «انگیزشی» به معرفی چهره هایی چون محمدرضا شفیعی کدکنی، علی نصیریان، آهو خردمند و... پرداخته و در آخر نیز تبلیغ برند خودرا آورده بود. این اتفاق که حدودا با سال روز تولد محمدرضا شفیعی کدکنی (۱۹ مهرماه) هم زمان بود با اعتراض هایی از جانب دوستداران و علاقه مندان این شاعر و پژوهشگر پیشکسوت و استاد دانشگاه همراه شد که این اقدام را «وقیحانه و دور از فرهنگ» دانسته و خواهان توضیح رسمی این شرکت شدند.
گرداننده صفحه ای به نام محمدرضا شفیعی کدکنی در واکنش به این اتفاق نوشته است: «ما بنا را بر این می گذاریم که شما شرکت محترم تولیدکننده پوشینه بزرگسال قصد داشتید که بگویید در سنین بالا و سالمندی هم می توان تأثیرگذار بود و چه و چه...
اما عرض می نماییم که این چند روز سلسله تبلیغات شما که در لایه های بعدی اش نشان دادن برند و محصولات شماست، خیلی از علاقه مندان به استاد شفیعی کدکنی را ناراحت کرده است. ما در کانال های طنز و زرد، تبلیغات شما را با چند جین طعنه و تمسخر دیدیم که دست به دست شده بود.
می دانیم که شما قصدتان این نبوده است. اگر قصدتان کار فرهنگی است ما می توانیم چندین اولویت فرهنگی در روستاها و مدرسه ها به شما معرفی نماییم که تأثیر مثبت آنها صدها برابر این تبلیغات است. تازه اگر حوزه کاری و برندی شما ارتباطی با این امور داشته باشد. اگر قصدتان مباحث انگیزشی است این روش شما نه فقط مثبت نبوده است بلکه خیلی از دانشجویان و علاقه مندان را ناراحت کرده و درخواست داشتند واکنشی نشان دهیم که صمیمانه و از سر دغدغه چند سطری برای شما بنویسیم.
منتظر توضیح و جوابیه شما به علاقه مندان فرهنگ و دانشجویان و استادان هستیم و مبنای ما نیت اولیه مثبت شما بوده است.
در کدام کشور برند پوشک و پوشینه سازش استاد بزرگ فرهنگ و ادبیاتش را معرفی می کند؟!»
البته ادمین کانال شفیعی کدکنی هم نوشته است: «بنده شخصاً ایستاده ام و کوتاه نخواهم آمد. اگر دیگر در این جا چیزی نمانده باشد، هنوز حریمِ اهالی فرهنگ ایران و بزرگانش سرباز دارد.
باید عذرخواهی کنید، حذف کنید و توضیح بنویسید.
ادمین رسانه شفیعی کدکنی (این رسانه مستقل است و استاد محمدرضا شفیعی کدکنی هیچ نظارتی ندارند.)»
این برند پوشک بزرگسالان هم پس از پاک کردن هایلات خود، از اهالی فرهنگ عذر خواسته و نوشته است: «در پی دغدغه مهربانانه علاقه مندان به بزرگان و مفاخر این دیار، ضمن عذرخواهی صمیمانه، اعلام می دارد که در ذات محتوای «معرفی مفاخر» به جز احترام به بزرگان که ستون های فرهنگی و ایجاد سرزندگی در سالمندان و ستون های خانواده هستند، مفهومی وجود نداشته است.

حذف این فعالیت برای احترام به نظر کاربران و پیش گیری از سوءاستفاده غیرهمدلانه دیگری صورت گرفت.

استاد عالی قدر جناب آقای شفیعی کدکنی از بلندترین قله های ادب این مرز و بوم هستند و خواهند بود، قله ای که احترام و عزتشان بی گمان واجب قلبی تک تک ما در ایران، جامعه ادبی و فرهنگی و خانواده... بوده و خواهد بود.
سایه شان بر سر فرهنگ ایران مستدام...»




منبع:

1400/07/23
09:11:57
5.0 / 5
846
تگهای خبر: برند , خانواده , رسانه , طنز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
علی جون - سرگرمی و طنز